Hoe u tijdregistratie eenvoudiger kunt maken

tijdregistratie

Hoe u tijdregistratie eenvoudiger kunt maken

Door de uren die aan projecten en taken worden besteed bij te houden, kunnen managers de werklast van teamleden bijhouden. Het kan ook helpen bij het budgetteren van projecten. Maar voor veel medewerkers is urenregistratie personeel een vervelende en vaak vervelende klus die ze liever overslaan. Daarom is het belangrijk om een systeem te hebben dat werknemers kan aanmoedigen tijdregistratietools te gebruiken en een optimale werkdag te creëren.

Hier volgen enkele tips om uw tijdregistratieproces voor alle betrokkenen eenvoudiger te maken:

Stimuleer de werknemersparticipatie door te focussen op de voordelen van urenregistratie – 'Wat levert het mij op?'
Mensen die niet gewend zijn hun tijd bij te houden, kunnen ervan uitgaan dat het doel ervan is om ze te controleren en te controleren. Door framing te gebruiken, kunt u hen helpen begrijpen dat hun bijdrage waardevol is voor het bedrijf en dat ze daar trots op moeten zijn.

Overweeg om kortere perioden te hanteren voor de tijdregistratie, bijvoorbeeld dagelijks of wekelijks. Hierdoor zijn uw medewerkers minder tijd kwijt aan het registreren van hun uren en ziet het er minder omslachtig uit.

Zorg ervoor dat de app die u kiest medewerkers in staat stelt fouten te corrigeren of handmatig tijdsblokken in te voeren, zelfs achteraf – bijvoorbeeld als ze per ongeluk de timer hebben laten lopen terwijl ze een telefoongesprek aannamen. Ook zou u gewerkte urenrapporten op dagelijkse, wekelijkse, maandelijkse of aangepaste basis moeten kunnen bekijken. Dit geeft u het inzicht dat u nodig heeft om de kosten te beheersen en processen te verbeteren.

Meer weten? Klik dan hier: Timebutler B.V.